Kasteel Hoensbroek heeft voor alle basisscholen een wedstrijd uitgeschreven: Ontwerp het Kasteel van de Toekomst.
De afgelopen weken zijn de leerlingen van B3 bezig geweest met het ontwerpen van 'Het Kasteel van de Toekomst', onder leiding van juf Hélène en juf Margje. De leerlingen zijn verdeeld over 5 groepen:
- De ridders
- De bouwmeesters
- De ambachtslieden
- De troubadours
- De boden
Iedere groep had zijn eigen taak, maar er moest ook worden samengewerkt met andere groepen. Uiteindelijk hebben alle kinderen een steentje bijgedragen aan dit leuke project. Er is een vlag geknutseld ook zijn er zijn ontwerpen voor de ramen en poort van het kasteel gemaakt. Natuurlijk hebben we ook gezorgd voor een 3D kasteel, van klei. De troubadours hebben een leuk verhaal geschreven over het kasteel en de bewoners ervan, dit zelfs op een echte perkamentrol!
De boden mochten zelfs via Hyves krabbelen met Ridder Hoen!
Uiteindelijk hebben de juffen het naar Kasteel Hoensbroek gebracht, waar de jury het werkstuk heeft beoordeeld.

De jury was erg enthousiast over onze inzending, we hebben dan ook
!!!    gewonnen   !!!

Ons kasteel wordt binnenkort van zand nagemaakt. Op 12 en 13 juli zullen we met de klas naar kasteel Hoensbroek gaan om ook zelf aan het grote kasteel te werken!
Op 14 juli, op de speciale Innovo-avond, zal het 'Kasteel van de Toekomst' dan uiteindelijk worden onthuld!
Op deze avond zijn de leerlingen van B3, samen met de papa's en mama's ook van harte welkom!