Op donderdagmiddag 1 november gingen we samen met B2 naar de bieb in Heerlen-centrum: het glaspaleis van Schunck.
Jammergenoeg regende het. Eerst een beetje, maar op de terugweg heel hard: we werden kletsnat met z'n allen.
In Schunck kregen we een digitaal prentenboek te zien: de Gele ballon van Charlotte Dematons.
Het was een zoek boek en de kinderen vonden heel snel alle dingen die er te zien waren en soms gezocht moesten worden.
Later konden ze nog even knutselen en toen was het helaas al weer tijd om naar huis te gaan.
Tijdens computeren hebben de kinderen van B1 een stukje gemaakt voor de website.  Niet alle kinderen hadden al een duidelijk stukje af, dus kunt u hieronder de stukjes downloaden van een paar kinderen.
Veel plezier met lezen en kijken.
De stukjes zijn onbewerkt, dus staan er nog alle kinderfouten in die erin waren, maar...........het is superknap van ze dat ze dit op deze manier al kunnen!
Ze moesten plaatjes zoeken en in een tekst plakken en überhaupt al tekst bedenken, soms dan ook andersom; tekst bedenken bij een foto, maar wel binnen de opdracht. Niet makkelijk hoor!

Stukje van Pien

Stukje van Dylano