Het is alweer een tijdje geleden, maar wij zijn op de boerderij geweest! Het was super leuk en we hebben er erg veel van geleerd!

Toen we aankwamen op de boerderij moesten we eerst allemaal laarzen aantrekken. Ook de juffen en de papa's en mama's die mee waren.
Als eerste gingen we kijken bij koeien. We mochten ze zelfs aaien en hooi voeren. Dit was erg leuk.

Daarna zijn we gaan kijken hoe de koeien gemolken worden. Dit gebeurt niet meer met de hand, maar met een grote melkmachine. De uiers van de koe worden aangesloten op grote zuignappen. Nu doet de machine al het werk. Er komt erg veel melk uit een koe!!

Ook mochten we van de melk proeven. Dit vonden we allemaal erg lekker. Hij was zelfs nog een beetje warm!.

Na het proeven van de melk kwam het aller spannendste.... We gingen op de tractor rijden en op de hooizolder spelen.
Alle kinderen van A1 hebben zelf mogen sturen! Ook op de hooizolder was het erg leuk.

Op school aangekomen waren we heel erg moe! Maar dat kan ook niet anders na zo'n super leuke en leerzame ochtend!

We willen de boer en zijn dochter heel hartelijk bedanken voor deze leuke dag!